Üstün Zekalı Çocuklar

25.12.2012 30615

Özel eğitim genellikle bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal yönlerden gelişim ve eğitimleri genel eğitim hizmetleri ile sağlanamayan bireylere yönelik olarak özel tedbir ve hizmetleri kapsayan eğitim yaklaşımıdır. Eğitimin bütününde özel eğitimin önemi ve gereğini ortaya koymak bir zorunluluktur. Bu nedenle üstün zekalı ve yeteneklilerin eğitiminde özel eğitim uygulamalarına önem ve öncelik verilmesi, bu alandaki hizmetlerin yaygınlaştırılması ve etkili biçimde uygulanması, temel bir eğitim politikası alanıdır. Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların özelliklerinin incelenmesi, niçin özel eğitime gerek duyduklarının anlaşılmasını kolaylaştıracaktır. Yapılan araştırmalarda insanların % 2 sinin üstün zekalı ve üstün yetenekli olduğu bilinmektedir. Her Öğretim yılında İstanbul&`da ilköğretime başlayan öğrenci sayısı yaklaşık olarak 210.000 civarındadır. Buna göre üstün zekâlı ve üstün yetenekli öğrenci sayısı ortalama olarak 4000&`in üzerindedir. Yukarıdaki rakam ilk bakışta bir heyecan oluşturabilir. Ama maalesef bu sayıdaki üstün zekalı ve üstün yetenekli öğrencilere yapılan çalışma çok azdır. Ülkemizdeki bu beyin gücünün gelişimini sağlayarak geleceğin liderlerini, büyük iş adamlarını veya insanlığa hizmet edecek büyük buluşları gerçekleştirecek bilim adamlarını yetiştirmek için biz, kurum olarak üzerimize düşen sorumluluğu farkında olarak, üstün zekalı ve özel yetenekli öğrencilerin ihtiyaçlarının genel eğitim öğretimle karşılanamayacağı daha zengin ve esnek programla desteklenmesi gerektiğinin bilinciyle çalışmalara başladık.

PARLAK ÇOCUK

ÖZEL VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUK

Yanıtları bilir.

Sorular sorar.

İlgilidir.

Aşırı meraklıdır.

Dikkatini yoğunlaştırır

Hem zihinsel hem de fiziksel olarak katılım gösterir.

İyi fikirleri vardır.

Çılgın, saçma gelen düşüncelere sahiptir

Çok çalışır.

Etrafta dolanıp çalışmaz gibi görünürken sınavlarda başarılıdır.

Soruları yanıtlar.

Ayrıntıları dikkate alarak tartışır, zenginleştirir.

Üst grubu oluşturur.

Grubun ötesindedir.

İlgi ile dinler.

Kuvvetli duygu ve düşünceler sergiler.

Kolaylıkla öğrenir.

Zaten biliyordur.

Tam olarak öğrenmesi için 6-8 tekrar gerekir.

Tam olarak öğrenmesi için 1&-2 tekrar yeterlidir.

Düşünceleri anlar.

Soyutlamalar yapar.

Yaşıtlarından hoşlanır.

Yetişkinleri tercih eder.

Anlamı yakalar.

Varsayımlar ortaya atar.

Ödevlerini tamamlar.

Yeni proje atılımlarında bulunur.

Alıcıdır.

Ateşlidir.

Doğru olarak kopya eder.

Yeni bir desen yaratır.

Okulu sever.

Öğrenmeyi sever.

Bilgileri emer.

Bilgilerle oynar.

Teknikçidir.

İnatçıdır.